4/02/2011

Thierry Mugler’den “Değişimin Anatomisi”

Fransız moda markası Thierry Mugler uzun süredir modanın hırslı çarkları arasında yağlanmayı bekleyen bir dişli gibi yarı paslı bir şekilde bekliyordu. Taa ki geçtiğimiz aylarda başlayan markayı canlandırma sürecine kadar... Marka için yenilik 2010 Eylül’ünde Nicola Formichetti’nin yaratıcı yönetmen olarak anons edilemesiyle başladı.

Formichetti, son dönemin en parlak moda editörü, stylistlerinden... Kendisini Lady Gaga için yaptığı deli dolu kıyafet seçimleri ve moda direktörlüğüyle gelen şanı sayesinde, aslında gayet yakından tanıyoruz. Thierry Mugler gibi modaya küsen ve uzun bir süre sadece parfümlere kanalize olan bir devi yeniden canlandırmak için yapılan ilk hareket, derin bir kesikle geldi ve markayı fazlalıklarından ayırdı. Artık markanın sadece Mugler ismiyle anılmasını isteyen Formichetti, eski ruhu geride bırakıp, Romain Kremer ile birlikte ilk kez erkek kolleksiyonunu görücüye çıkarttı. Yeniden dirilişi altın bir tepsi içinde sunmak oldukça da “sert” oldu. Yeni kreasyonuda bolca lateks, sıvı lateks, lastik ve deri gibi materyaller kullanıldı.

Markanın müzik direktörlüğü koltuğuna da büyük bir jestle Lady Gaga yerleştirildi. Gaga, yeni albümünün en yeni şarkılarından birisinin remiksini de (I don’t speak German) defile için cömertçe yayınlamaktan çekinmedi. Projenin bu kadar ses getiremesine neden olan konulardan birinde de kuşkusuz bir lady parmağı da var.

Formichetti, yakından takip ettiği moda evreninde özellikle farklı isimleri ve genç yetenekleri keşfedip projelerine dahil ediyor olması çalışmalarını farklılaştırıyor.

Paris defilesiyle görücüye çıkan kolleksiyon için sadece webde yayınlanan bir tanıtım videosu hazırlandı. Bu videonun baş karakteri de Rico... Rico, Kanada’da yaşayan zombi filmerinin baş karakter oyuncusu gibi görünen bir “dövme” tutkunu. Kreasyonun konseptine tam olarak uygun yapısıyla Rico, defilenin görsel bütünlüğünü tamamlamak için biçilmiş bir kaftandır. Tabii Nicola bunu Facebook’da gezerken görüp büyülendiği sayfasını görünce fark eder. Kendisiyle hemen arkadaş olur ve yazışmaya başlar, Paris defilesine davet eder. Ne var ki Rico’nun pasaportu o süreye kadar çıkamayacaktır. Paris’e gitme hayalleri yıkılsa da bay yaratıcı Nicola hemen Montreal’e uçar ve gerekli görüntüleri Kanada’da kayıt eder daha sonra Paris defilesi görüntüleriyle kurgulanıp tanıtım videosu yaratılır. Rico’nun bu denli önemli olmasının nedeni de kendisinin markanın yeni ruhuna onikiden uyum sağlayacak bir karakter olması. Formichetti’nin deyimiyle içinde ki dünyayı dışarı yansıtan, aslında içi dışı bir ve başkaldıran birisi olması. İlk bakışta body painting gibi gelen görseller sandığınız aksine aslında tamamen gerçek dövme.

Mariano Vivanco yönetmenliğinde çekilen video sanal dünyanın en çok izlenen ve ses getiren çalışmalarından bir tanesi olmayı başardı bile. “Rico G-Zombie”nin şaşırtan görüntüsü, Nicola Formichetti’nin yeni yorumu ve Gaga’nın merak uyandıran şarkısı eşliğinde Mugler kozasını deldi.

“Değişimin Anatomisi” ismini taşıyan proje, adından da anlaşılabileceği gibi markanın Anka misali küllerinden yeniden canlanmasını sağladı. Thierry Mugler zamanı yakalama konusunda geçirdiği değişimle, takvimlere yenilen tüm markalara hoyrat bir manifesto yayınlamış oldu.

brandroom.blogspot.com sitesinde yayınlamıştır.